Ibland vill jag bete mig som alla andra

Just nu känner jag bara för att irritera människor.

När jag åker buss tänker jag ställa mig upp för en kvinna i 40 års åldern. När hon argt svarar att hon "kan stå upp tack" ska jag sitta resten av bussresan och småle åt henne för att verka snäll, tillmötesgående och hela tiden visa att jag är beredd att ställa mig om hon skulle ändra sig.
På Coop ska jag handla för två veckor framöver. När jag står i en ovanligt lång kö vid kassorna ska jag springa med min sällsynt fulla kundvagn till en kassa som precis öppnats. Bakom mig i kön står en liten flicka som ska handla ett paket tuggummi. Henne släpper jag inte förbi. När jag väl ska betala använder jag 100 olika rabattkuponger och frågar kretina frågor.
Jag ska ta med mig en barnvagn innehållande en vrålande unge till mikroskopiskt trånga utrymmen (såsom bussen, kafé eller en 10 kvadratmeter "stor" livs).
När någon gåendes bakom mig distinkt visar att personen i fråga har bråttom tänker jag gå släpigt och blockera varje chans av omkörning. Inspirationen till detta har jag hämtat från egen erfarenhet på IKEA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0